SMARTOURISM

TGROUP - SMARTOURISM

 

SMARTOURISM - App for self-service travelers
Gives travelers the power!
"Self-service travel, freedom to explore"

Our ultimate goal is to be the most holistic O2O commerce
And the first step is creating a Smarter EcoSystem
to become the biggest Online Travel Agent for Self-service travelers
 

SMARTOURISM

Introduction


The first Ecosystem based O2O platform will be built for self-service travelers
And frequently upgrade Online Travel Agent (OTA) with Ecosystem solution
 
PROBLEMS SOLUTION FIT
(more to come)
- Changing in customer behavior and market trends, from large group traveling to solo
and self-service traveling. Collapse of Thomas Cook is typical example of failing in responding to change.
- Social distancing, limiting contact, gathering restrictions due to COVID-19.
- Imbalance of OTA market share, dominated by foreign OTAs.
- Inconvenience due to separated services supplied by different OTAs
(e.g AirBnB - Homestay, Booking.com - Hotel, Klook/Kkday - entrance ticket)
- Cultural tourism decreases while virtual life tourism increases.
- Concentrating more on superficial than depth information / culture / experience.
- In the heyday of science and technology, many localities aim to develop many smart fields but not focus on smart tourism.
- Bigdata resources for tourism have not been exploited.
1. T PASS - a unique OTA that concentrates on experiencing step (i.e. after booking) after selling tickets.
2. One-stop booking online (Hotel, car, ticket, golf, tour guide)
3. Boosting sales by linking services, e.g. discount bike rental fee, entrance ticket thank to booking accommodation.
4. Self check-in at hotels, tourist destinations.
5. T CAR - self-dricing car rental
6. T GUIDE → the difference is to upgrade QR to AR way (multi-language, multi-modal)
7. Provide official tourism information through public private partnerships.
8. Exploit Bigdata arising from booking service on the app to promote investment in R&D
 
Self-service Travelers Eco System Solutions


Business Model


Generation Y Millennials is our growth driver

Gen Y grew up with the arrival of the internet in Vietnam and started consuming media digitally.
Born between 1980 and 2000 (18-38 years old), Millennial accounts for 32% of the world population and 35% of the population of Vietnam.
Our platform is sensitive to the needs and aspirations of Gen Y. As such, we continually strive to deliver better quanlity and safety by successfully securing various international quality accreditations, which is one of the stories that we intend to communicate actively to this generation.


This is a huge project?
Unrealistic? Hard to fulfil?


No, life must have a dream
Our dream is valid and big enough for investors to join

TGROUP TRADE & TRAVEL JSC

 

Tên doanh nghiệp: CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI VÀ DU LỊCH TGROUP
Tên quốc tế: TGROUP TRADE & TRAVEL JSC
Tên viết tắt: TGROUP

Hồ sơ Doanh nghiệp

Mã số doanh nghiệp/MST: 5801400376 cấp ngày 25/03/2019
Giấy phép Lữ hành Quốc tế: Inbound & Outbound: 68-025/2019/TCDL-GP LHQT cấp ngày 24/4/2019
Trụ sở chính: 93 Lý Nam Đế, Phường 8, Đà Lạt, Lâm Đồng, Việt Nam
Điện thoại: 02633 506 043 - Email: admin@tgroup.vn - Website: tgroup.vn
Tài khoản giao dịch:
- Vietcombank:
056 1000 615 789 (VND)
- Nam A bank:
504 0592370 56789 (VND)
- Nam A bank:
504 0592370 99999 (USD)
Tài khoản ký quỹ lữ hành quốc tế:
- Vietcombank:
056 0000 105 066 - Giá trị ký quỹ: 500.000.000 VND
 

SMARTOURISM
SMARTOURISM

Thương hiệu TGROUP

Chữ ‘T’ trong TGROUP được đọc tương tự như từ ‘Tea’ (trà) trong tiếng Anh. Trà xanh cũng chính là một trong những sản phẩm đặc trưng của vùng đất Lâm Đồng, Đà Lạt. Chính vì vậy, Tgroup sử dụng hình vẽ cách điệu lá trà xanh thể hiện trong logo của doanh nghiệp.

Chữ ‘T’ trong TGROUP còn là các chữ cái đầu tiên trong tiếng anh, thể hiện những những hoạt động chính của TGROUP, đó là: Tour & TravelTradeTourism advisoryTourism governanceTour guideTransportTeam building & EventTea & Coffee, Tourism science, Times.

Bên cạnh đó, TGROUP còn là chữ viết tắt của cụm từ Tourism Governance Responsibility Of Urban Planning (Quản trị Du lịch cho Quy hoạch Đô thị có trách nhiệm). TGROUP định hướng xây dựng hệ sinh thái du lịch thông minh đi đôi với tìm kiếm các giải pháp góp phần phát triển thành phố Đà Lạt trở thành đô thị thông minh.

Lịch sử Hình thành và Phát triển

Quay trở lại Việt Nam sau khoảng thời gian 5 năm học tập, sinh sống và làm việc tại Hàn Quốc. TGROUP được thành lập từ tháng 3 năm 2019, nhưng quá trình chuẩn bị đã bắt đầu từ 3 năm trước đó. Chắt lọc nguồn kiến thức tích lũy trong quá trình nghiên cứu tại Lab "Smart Tourism" thuộc dự án BK 21 (Brain Korea), CEO TGROUP xây dựng định hướng phát triển doanh nghiệp của mình trở thành đơn vị chuyên cung cấp các sản phẩm dịch vụ du lịch thông minh đồng hành với sự phát triển của thành phố Đà Lạt nói riêng và Việt Nam nói chung. Việc thực hiện dự án SMARTOURISM chính là một trong những nhiệm vụ quan trọng của tiến trình phát triển TGROUP.
 

SMARTOURISM